Zdroj: Seznam Zprávy

Přes 40 kilometrů protihlukových stěn a vlaky za 37 miliard, s jejichž financováním možná soukromníkům pomůže stát. SZ získaly neveřejnou studii k projektu vysokorychlostní tratě, která do hodiny spojí Prahu s Brnem…

…Z finanční analýzy je jasné, že vynaložené investiční náklady se do roku 2055 nevrátí. Minimálně v letech 2026 až 2055 bude mít VRT záporné hotovostní toky. „Je to očekávatelné vzhledem k zaměření projektu na dopravní infrastrukturu, která z hlediska investora obvykle nepřináší podstatné finanční efekty,“ uvádí studie…

…V porovnání hladin akustického tlaku 25 metrů od kolejí projekt v žádném z úseků nesplňuje normy. Ochranné pásmo je sice sto metrů na každou stranu, ale i tak představuje VRT významný zdroj hluku, který někde splní normy až stovky metrů od trati…

…V některých místech – například u Xaverova, Nehvizd či u Brna – hodnoty hluku dosáhly téměř 80 decibelů…

Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/studie-k-nejdrazsi-zeleznici-300-miliard-se-nevrati-ani-za-tricet-let-166903